Sunday, November 7, 2010

Sotsiaalne meedia

Sotsiaalne meedia, kui õpikekkonna potentsiaalne koostisosa. Enne, kui alustasin vastuse otsimist, sooritasin CoolIris keskkonnas pildiotsingu, et leida toreidaid viiteid sotsiaalmeediale.
See ei olnud üllatuseks, tõepoolest on interneti avarused sotsiaalset meediat täis. Enese rõõmuks avastasin, et olen ka ise suur sotsiaalmeedia tarbija. Vaatamata sellele, et ma ei ma ei ole
keskkondades aktiivne tegutseja, tunnistan, et oman väga paljudes keskkondades vähemalt kasutajakontot või vähemalt olen sotsiaalmeedia võimalikke vahendeid katsetanud. Kui rääkida sotsaalmeediast õppeprotessis, siis tookisn kõige pealt välja selle tugevaimad küljed:
Tugevused:
  • Sotsiaalmeedial on väga palju kaustajaid, ning registreerimine on olnud vabatahtlik, vastavalt kasutaja huvidele. Seega, kui suudaksime varjatult õppeprotsessi integreerida sotsiaalmeediasse ning mida mitmekülgsemaid vahendeid kasutatakse, seda tõenäolisem on, et õppeprotsessis osalevad väga motiveeritud õppurid
  • Enamus teenused on äärmiselt lihtsad, et tavakasutaja iseseisvalt nendega toime tuleks
  • Mitmed sotsiaalmeedia vahendid on eesti keelne (lai keele valik)
  • Avalikustamine, kiirelt saab jagada tööd, vahendit oma sõprade, kaaslaste jt-ga, lisaks on võimalik saada ka tagasisidet.
Nõrkused:
  • Sotsiaalmeedia sisaldab tihti liigselt lisainformatsiooni ning keeruline on hoida õppurit õppeteema fookuses.
  • Keskkonda integreeritud reklaamid, mis hajutavad tähelepanu (nagu liigne müra auditooriumis)
  • Sotsiaalmeedia on küll vabavaraline, kuid loodud eraettevõtluse poolt, seega oluline tutvuda pakkutavate lahendustega enne, kui liigselt nendesse panustatakse, vahel eeldab parim lahendust kulutusi.
  • Privaatsus, kas kõik interneti kasutajad peaksid minu kohta kõike teadma?
  • Autoriõiguse küsimus, lihtne leida, kopeerida ning esitada enda andmete nimelt autoriõigusega kaitstud teoseid või kasutada neid ilma loata.

No comments:

Post a Comment