Tuesday, December 14, 2010

Refleksioon

  1. Kuidas ma oma eesmärgid täitsin?
    Õppida tundma uusi ja ebatraditsioonilisi e-õppe keskkondi. Avatud keskkonna kasutamine oli minu jaoks fenomenaalne. Lõppkokkuvõttes jäin kursusega rahule ning (märkamatult blogides õppisin iseseisvalt ning reflekteerisin blogides) õppisin kursuse jooksul palju.
  2. Mis minu jaoks töötas ja mis mitte? Miks?
    Nagu olen korduvalt kirjeldanud oli antud kursuse ülesehitus minu jaoks erakordselt ebatraditsiooniline. Ideest aru saamine võttis palju aega, kiired ajad tööl ei võimaldanud piisavalt õppeülesannetesse keskenduda ning kodutööde esitamine viivitus. Ilmselt õppurid, kes omavad antud õppetöö ülesehitusega kogemusi, need orienteerusid kiiresti, kuid minu jaoks oli see põhikontseptsioonist arusaamine algselt segane, kuid kui ma selleni jõudsin, taipasin selle geniaalsust.
  3. Mis on need aspektid, mille kallal pean veel vaeva nägema?
    Kursus oleks olnud minu jaoks efektiivsem, kui oleksin teemad läbi töötatud õigeaegselt. Iseseisvate tööde suured mahud koondusid kokku ning see oli stressi tekitav. Põnev oleks olnud jälgida ka minu reaalset osalust kursusel läbi interaktiivse võrgustiku kaardi.
  4. Millised on minu tugevad ja nõrgad küljed?
    Nõrkusena tooksin abitust ning pealehakkamise puudmist, mis iseloomustas mind kursuse algusel. Kui oleksin probleemiga tegelenud koheselt oleks kogu protsess olnud meeldivam.
    Kui suudan ületada nõrkused on minu tugevuseks kohusetundlikus ning see võimaldas väsimatult suurte mahtudega töötamist.
  5. Mida ma peaksin järgmisena tegema?
    Püsitatud teemad on abiks uute teadmiste hankimisel ning rakendamisel. Olen paremal stardipositsioonil, et alustada õpikeskkondade iseseisvat tutvumist, rakendamist ning soovitamist kolleegidele.
    Olen näitena korduvalt kasutanud antud kursuse formaati (ning selle geniaalsust) ning tutvustanud seda oma kolleegidele (kui ka väliskolleegidele Poola politseikoolist). Ideaalis oleks hea, kui saaksin leida teema, mille puhul saaks kasutada innovaatilisemaid tehnilisi lahendusi. Paraku on Sisekaitseakadeemia õppematerajlides tihti piiratud kasutatus, mis tõttu on avatud keskkonna kasutamine raskendatud. Samas võimaldaks avatud keskkond sisejulgeoleku valdkonda kaasata juba töötavate ametnike, kui ka ühiskonna terviklikult.

1 comment:

  1. Tere Vaiko,
    Sinu mõtted jäid küll natuke hiljaks, kuid sellegipoolest oli neid tagantjärgi väga huvitav lugeda. Kahju, et need õigel ajal ei jõudnud õigesse kohta, see oleks kogu kursusele ja seal toimuval diskussioonile väga palju juurde andnud. Suur aitäh osalemast ja panustamast!
    Ilusaid jõule,
    Terje

    ReplyDelete